tisdag 1 januari 2008

Årets sista dag


och vi ville göra nåt kul. Blev blåsta på mellandags-dyket vid Leksands-bron eftersom grävningarna för fjärrvärmen förstörde vägen kring Leksands DK`s klubbstuga. Så jag , Möller och Dykar´n sågade is tidigt på morgonen och sedan hoppade i för ett kort men intensivt dyk. Kändes som ett bra avslut.



Min parkamrat : Dykar´n under isen.




(om man nu får skriva så)









Det (världsberömda) badkaret på botten i Långsjön.

Konturer sedda underifrån isen, genom 20 cm klar is.




På väg upp genom isen. Inte så kallt som jag trodde. Det var skönt med torrhandskarna på idag.



Det finns en film för dom intresserade:
http://larsgrehn.se/Isdyk%202007.wmv

2 kommentarer:

Möller sa...

Coolt. Jag länkar ut den från dk masens sida åxå. fräna bilder på dom som kom och kollade på.Jag måste nog testa detta en gång till, känns inte bra att banga efter ett par minuter.

g-smurfen sa...

Det är bara att säga till så dyker vi igen. Synd att snön kom på den klara isen.