söndag 7 juni 2009

MC, HAMBURGARE OCH RÄKMACKA

Bestämmt sedan en vecka var att ta en mc-tur runt Siljan på söndagen.
Vi blev 4st hojar.
Inte fullt så många som lördagens manifestation mot våld, d.v.s. mc-kortegen runt Siljan.



Så vi körde vår egen manifestation stället.

"Dykare på mc mot värdelösa vrakdyk". hahaha

Vår täthoj kördes av (naturligtvis) Möller. Raka rör och gasglad högerhand. Hördes både här och där.
Hälften av soppan gasade han upp med friläge i, skulle jag tro.



På macken i Mora trodde jag att vi hade barn med oss:
"Jag är hungrig....när blir det mat?? kissnödig..törstig..."

Så det blev ett litet matstopp på Mc i Mora.

Alla nöjda och glada, drog vi vidare mot Sollerön. Där simmade älgarna i stim, eller så hade dom simskola.....enligt Beirut.
Och dom älgar som hade långt till Siljan fick vara kvar i skogen och träna orientering på hyggen.
Enligt Beirut.

Undra vad det är för färg på pillren som nattpersonalen käkar för att hålla sej vaken??? Hmmm. hahaha

Framme i S-näs svängde vi upp på berget, till Buffalo Coffee Hole.(Buffils Anna)
För syftet med resan var ju att äta en STOR räkmacka, och det på berget.



Efter några droppar påtår och lite glaskross av andra gäster, var det bara hemresan kvar.
Tack för en härlig tur, alla mc-åkande dykare.

4 kommentarer:

Möller sa...

Otroligt trevlig dag. Snacka om att ljudet i min bike var bra för egot, hahahaha. Man kände sig mäktigare än Barack Obama, typ.
Det gör jag gärna om.

g-smurfen sa...

Köp lite rakare rör och mera kubik, typ H-D, så blir du en riktig Möller. hahaha.
Men det var jäkligt kul.
Gärna flera vändor, och fler räkmackor. ;-)

Forsman sa...

Tack för en trevlig dag. Åker gärna fler turer i sommar, men då ska jag byta rör på 1800 kubikaren och hjälpa Möller och gasa så kanske Berit håller sig vaken, på tal om piller så äter hon Möller`s Total:-)

g-smurfen sa...

Möller`s total...hahaha den var bra. Men då förstår jag varför hon ser syner....hehehe.
Lite mera ljud kan göra susen.