onsdag 3 juni 2009

LYSEKIL SISTA DAGEN



Upp och hoppa....sista dagen och vädergudarna var med oss även denna dag.
Fler än oss var uppe tidigt, okammade och lite trötta.



Andra hade inte så mycket att kamma.
Första morgondyket vid Släggö. En del lika, en del nytt att se.



Blev ett bra dyk på morgonen. När vi kom upp så började det "ramla" in folk på bryggan.
Populärt ställe, och även dom andra "vattenhålen" för dykare blir det många dykare på. Kanske lite för många ibland.
För det är ju så att jag är inte ute och letar lekkamrater när jag vill dyka.
Men vi har lärt oss var vi ska åka för att få vara ifred.

Tillbaka i rövarkulan käkade vi frukost, plockade ihop våra pryttlar.
Packade släpvagnen, och drog vidare.
Målet var Fossen, där vi ställde av kompressorn. Vi ska ner om 2 veckor igen och det kändes onödigt att släpa den fram och tillbaka.



Så medans vi ändå var på Fossens camping, så åkte vi ner till vattnet och bytte om.
"Vi dyker ner och kollar om katten är hemma" sa vi.
På vägen ner tyckte jag att det blev lite kallt om höger handled. Är nog inget tänkte jag och dök vidare.
Nere på 22 meters djup, där katten bor, var jag blöt. Fan tänkte jag.
"Har jag haft sönder en manschett"? Och kallt började det bli. Men om jag inte rör armen så mycket rinner det inte in så mycket blev min strategi.
Besvikelsen blev större när vi insåg att katten var på utflykt.
Så när vi kom tillbaka till ytan efter en dryg halvtimme var jag ganska kall.
Väl uppe såg jag att tröjan legat innanför manschetten och orsakat läckaget.
Så inget trasigt iaf.


Så efter 3 dagars solsken och 8 dyk var vi alla nöjda.
Bara att packa ihop och vända hemåt.
Kändes vemodigt att lämna ett soligt västkusten. Men vi ska iaf. ner om 2 veckor igen och hoppas på samma lika bra väder då.

Inga kommentarer: