torsdag 25 juni 2009

EN HÄNDELSERIK VECKA

Så här lagomt efter midsommar-firandet, och bara en vecka kvar att jobba innan min
1:a semestervecka, så trodde man att det skulle kunna lugna sej.
Lite fiske nån kväll. Tog en härlig MTB-tur nästa kväll. Riktigt jobbigt att klättra uppför, och roligt att åka utför i 50 knyck.




En MC-tur är inte heller helt fel.
Eller paddla kajak i solnedgången.

Lätt hänt att det blir sent i det ljusa och varma vädret, så jag är lite småtrött när jag ska till jobbet på morgonen.

Men livet är inte bara roliga saker.
Varsel på jobbet. Några uppsagda på vårat kontor och några i Avesta. TRÅKIGT...
Både för dom som fick gå, och för oss som jobbat ihop i många år.
Hemskt tråkigt.... :-((

Blev tillfrågad om jag ville åka till Haparanda i år igen, och vara semestervikarie!!!
Såklart sa jag. Trivdes skitbra ifjol däruppe i midnattsolens land.
Två veckor i Tornedalen ska bli roligt.
Kukkolaforsens brus och äta halstrad sik.
Fiska i Torneälven. I år ska harren besegras i Vojjakalja....
Drömma om en lax. Dom stora går där.



Åka ut på Seskarö och bada. En sväng in i Finland..
Några veckor kvar innan jag åker.

Idag ett strömdyk i älven i Leksand. Lagom fart på vattnet. Åkte med en bit neråt. Tog 63 minuter att flyta med vattnet till uppstigningsplatsen.

Imorgon blir det MC ner till Strängnäs. Ska ner och hämta en ny dyklampa. Och på lördag hinner jag prova den en sväng på nästa dyk...

Snart ny vecka....

Undra vad som händer då????

Inga kommentarer: