onsdag 13 augusti 2008

MOTORSÅGEN SOM BRANN




Hade en torrgran på grannens mark som jag skulle såga ner igår. Tankade motorsågen, fällde ikull den och började kvista och kapa.
Som gammal skogsarbetare flöt arbetet på. Gjorde slut på en tank, och fyllde på nytt bränsle.
Det skulle jag inte gjort.
Utan att kollat bränsleslangarna. Drog igång sågen, med följd att den tog ELD.



Försökte kväva elden, men det var svårt i och med att det kom mera bensin hela tiden.
Snabb löptur in på gården och hämta vattenkannan. Då först släcktes elden.
Ute på vägen kom det några gående som undrade: "Du ska väl inte elda nu när det är så torrt??"
Vad svarar man ??



Sågen fick svalna en stund, sen så provade jag att dra igång den igen. Fungerade, så jag kunde kapa upp lite mera.
Tänker dock köpa nya bränsleslangar innan jag kör något mera.

2 kommentarer:

Möller sa...

hahhaha. Härlig historia

g-smurfen sa...

Men det var inte så dj--a kul när det började brinna i sågen. Tänkte att snart tar det väl eld i brallorna oxå när jag stampade eld som mest......hahaha