måndag 9 augusti 2010

VAD GÖRA PÅ SEMESTERN??

Kom hem från Jämtland på måndag kväll. Halva kylboxen med fisk.
Saltade in några fiskar. Röka på tisdagen. Mumsigt värre....



Sen var det här med Falu rödfärg....
Har ni rört om en 50 liters hink med Falu rödfärg ?? jag har.....
Trött i armarna....sen upp på stegen och stryka ut färgen med en bred pensel....
Phhuuuu.....



För att komma åt dom högre partierna på kåken hyrde jag en sky-lift.
13 meter högt, eller 11 meter åt sidan(tror jag).
Högt var det....gungade i takt med penseldragen.




Och som tur var hade jag bra hjälp av Knoll och Tott.
Om inte det kommit en regnskur och det blivit strul med driften och stillestånd på en timme hade vi hunnit med två hela sidor.
Nu fick jag lite kvar, men det löser jag med en stege och en ställning.



Blev en lång dag iaf. Skönt med lite sovmorgon på torsdagen. Bara lite gräsklippning och matlagning. Gjorde typ 12 portioner och slängde i frysen åt "brothers" som ska vara hemma och jobba nästa vecka....

Inga kommentarer: