måndag 2 augusti 2010

SLÖA PÅ SEMESTERN??

Nja, inte riktigt min melodi att bara slöa bort semestern. Packade bilen på torsdagen och på fredagen(direkt efter jobbet) drog jag järnet till Jämtland.
I Östersund var det Yran som gällde.
I Fäviken yrde utställarna och hundarna. Och SSRK/Jämtland hade en hel del på gång.
Tillsammans med övriga hundklubbar var hundarna stora på Fäviken.
Ja, Fäviken ligger på baksidan av Åreskutan, om man åker över Fröå, eller från Järpen mot Huså.



Bra väder och otroligt mycke folk. Med en valp så blir intrycken många och stora.



"Måste vi gå längre??" "Kan jag inte bara få kolla in dom snygga brudarna en liten stund till????"



Blev dock en fisketur på kvällen. Öringarna högg, och Loke tyckte att apportering i vattnet var hur kul som helst. Så fort han hörde ett drag slog ner i vattnet, simmade han.... ;/ Gissa om han simmade nån timme i tjärn.
Fisk fick vi alla fall så det räckte.



Lördagmorgon styrda jag bilen mot Åre och kabinen. Full vagn och fyra hundar....hahhahah kunde blivit kul om vi släppt loss alla hundarna....
Tog sikte mot toppstugan, men på en egen väg. Skönt att kunna gå utan koppel en stund. Och få hoppa runt i snön en stund.



Uppe på toppen kom molnen indragandes efter en stund. Växlar fort från solsken till moln, dimma och regn.



Gäller att ha respekt för moder natur.



Nere i dalgången lyste solen och det var 10 grader varmare. D.v.s. +20 och jagoch Loke delade på en välförtjänt mjukglass :)) (jag glassen och han struten)

Inga kommentarer: