söndag 8 februari 2009

VIND OCH SNÖ OCH ETT BRA GLID



Starten blev framflyttad 30 minuter för att det skulle plogas en extra sväng.
Så efter 42km loppet startat, så blev det dax för oss som skulle åka 21km.
Höga snövallar och massor med snö i luften, till skillnad mot ifjol då det var blöt och varmt och dålig is.



I år vågade jag gå ut lite hårdare, och det visade sej i resultatlistan. Ett par placeringar bättre och några minuter snabbare lopp. Men den snabbare tiden beror på ett bättre underlag. Men en trettonde plats är jag nöjd med.
Och i år hade jag koll på damerna.
D.v.s. att ifjol var det nån som påstod att hans mormor hade åkt bättre än mej. Men i år hade jag koll på alla damer och ingen var då före mej i mål... ;-)
(tack Möller för den uppmuntrande kommentaren)
Sen kan man alltid fundera på hur snabbt man skulle kunna åka om jag började träna ???

Inga kommentarer: