fredag 11 februari 2011

DYKNING I DETTA VÄDER??

Kom hem från Stockholm i tisdags kväll, och ingen hade skottat gården.
Parkerade bilen, klev in och somnade ovaggad...
Skottade lite på morgonen, typ en gång till veden, bilen och till vägen.




På onsdagen var det dykkurs efter jobbet. Hemma seeent och somnade ovaggad igen !!!





Och på torsdag började snön falla igen !!
Och tung, kompakt snö... :(
Skottade en timme, typ halva gården. Sen läggdax.
På morgonen hade det ramlat ner lika mycket till....30 cm totalt + det som inte var skottat tidigare.
Då ringde jag till bonden i grannbyn. Brukar serva han med att köra hem det han köper hos oss. Ingen dyr frakt på dom fakturorna inte.
Han skulle på med snöslungan och köra mera på dagen.
"Tar du en sväng på min gård??? frågade jag"
Jo, det fixar jag, sa han.
Kanon, tyckte jag som sparade 3 timmars snöskottning på en fredagkväll. :)))




Imorgon ska vi iaf. dyka...
Tuna Hästbergs gruva.
Inomhus.
80 meter under ytan.
Ingen snö, eller - grader.
Kanonsikt.

kommer mera.....

Inga kommentarer: