fredag 11 december 2009

FÖRSTA 1* KURSEN

Så var det änligen dax för introduktionen.
9 st spända elever.
Kommer ihåg första lektionen själv. Gällde att skapa en lugn start. Tror det lyckades.
5 st spända instruktörer. Jag tog täten. Kändes bra. Jag och Silverrygg kommer att dra det största lasset är det tänkt.
Lika bra att ta tjuren vid hornen, tänkte jag och berättade vidare från mina stödord.



Instruktörsanvisningarna talar om vad, hur och när saker och ting ska läras ut.
Nu är det jag som bestämmer när , var, hur det ska göras.
Så länge jag håller mej inom ramarna.



Men det viktiga är att lära ut rätt sak vid rätt tillfälle.
Hålla dom intresserade, nyfikna, läraktiga.
Utmaning bara det.



Och i slutändan ska "mina" elever vara duktiga dykare.
Inget lämnat åt slumpen här inte.
Ska dyka med dom och känna mej säker. Och då stämpla utbildningsboken ska bli en höjdare.
Här är målet:

Inga kommentarer: