fredag 8 maj 2009

EN SÅN DAG....

Hade en tid att passa i Mora idag... Inte nåt möte med Simons, men ett annat viktigt möte.Susade iväg i lagom tid för att komma fram i tid.

I höjd med korsningen till Ickholmen så small det till i bilen. Ungefär som om man kör över en grävling som exploderar.
Höll vi ratten hårt, eftersom jag befarade framhjuls-punktering. Såg i backspegeln ett damm-moln...
Men styret kändes stabilt, och jag stannade i vägkanten och tittade bakåt. Där var det tomt i däcket.
Smög fram mot en väg, där jag fick plats att byta ett däck.
Skyndade mej att hissa bilen och lossade hjul-bultarna, och konstanterde att nått skuret ett 8cm långt sår i däcket. Däcket var nytt. Typ rullat 50 mil...




Hade bråttom men ringde för att få vägverket att rensa vägen, fick svaret att jag var den 4:de som ringde om det. DVS som fått punktering.
Kändes lite snopet att inte VV hunnit ut och rensat....

Hittade så småning om på WASAGUMMI i Mora, som fixade enn ny svål, på nolltid...
Tackar vi för.

For till jobbet efter utfört uppdrag. Jobbade på som vanligt.
Efter jobbet på väg hem upptäckte jag att tempen steg på motorn. Stannade och lyfte på huven. Konstaterade att en skyddsplåt för grenröret lossnat och skavt hål på kylaren och kylvätska läckt ut.....



Två turer och två fel....
Gissa om whiskeyn smakade bra, hemma i soffan.....

Inga kommentarer: