onsdag 6 februari 2008

DYKKURS


Som trestjärnig dykare förväntas du ha mycket stora kunskaper inom sportdykning, både praktiskt och teoretiskt. Under kursens gång får du kompletta kunskaper om bla dykmedicin, fysik och avancerade dykmetoder.
Dessutom får du genomföra övningar som ska ge dig praktiska färdigheter i avancerade dykmetoder och organisation och dykledning av grupper med dykare av alla certifikatstyper.

En erfaren och ansvarsfull dykare som anses kompetent att leda andra dykare, oberoende av certifikat. Efter den här utbildningen anses du vara kompetent att dyka till max 39 meters djup.

Urklipp från SSDF´s hemsida

4 kommentarer:

Möller sa...

Ser ut som du är sugen att haka på. Själv har jag redan anmält mig.Förresten har du statistik hur många som läser din blogg? det är väldigt få, typ jag, som kommenterar bara. Varför.....?

g-smurfen sa...

Tjo ho mannen....typ du och några till som läser regelbundet....sen är det bara du som är frispråkig och vågar säga din mening....tacksam att nån kommenterar....anmälde mej också omgående...det blir kul....

Möller sa...

Verkade va jävligt mycket teori, men det ska väl funka. Tur att det inte är fridykning/livräddning 10 meter som jag trodde först, för då har man varit 2 stjärnig resten av livet.

g-smurfen sa...

klart det är mycket teori...sen har jag hört att den man ska livrädda på 10 meter inte fick andas i reggen, för då är det för lätt att lokalisera den nödställda....man får fridyka och söka på botten....och sen blir det en extra uppgift, typ spela bänkpress 100kg x 5 ggr...eller löpning 3000m under 15 minuter....situps 60 st på 90 sek.....dax att börja träna????